Svet skozi Splet

Gibanje za boljši Internet in njegovo varno rabo

Nov iskalnik Facebook Graph Search – bo zajel tudi zasebne objave s profilov uporabnikov?

Dilema okoli novega spletnega iskalnika Graph Search, ki ga lansira Facebook, je: ali bo deloval omejeno in iskal samo javne podatke na profilih svojih uporabnikov in iskano med prijatelji iskalca ali pa bo imel polno zmogljivost iskanja in tudi za zasebne podatke omogočil, da se pojavijo med iskanimi zadetki.  Med uporabniki priljubljenega Facebooka prav gotovo ne bo mirno sprejeta možnost, da se bodo podatki, ki so jih do sedaj delili samo s svojimi prijatelji, pojavljali na spletu. Graph Search lahko preizkusite kot beta različico zaenkrat v angleščini.

Vsa najbolj uporabljana družbena omrežja temeljijo na povezavah med ljudmi, ki jih prikazujejo v socialnih grafih: Facebook gradi osebni socialni profil, LinkedIn profesionalno različico in Twitter neko mešanico asimetričnih povezav med profili. Povezave v družbenih omrežjih temeljijo na podobnih interesih ljudi, ki se povezujejo, so prijatelji, kolegi. Ko delijo neko vsebino v svojem krogu, jo označijo za zasebno, da jo lahko vidijo samo prijatelji ali prijateljev prijatelji, ne pa celi svet. Če bo sedaj tovrstna vsebina prišla med rezultate iskanja po ključnih besedah (gre za slike, besedila, stališča…), bodo uporabniki družbenih omrežij drago plačali svoje zastonjske račune pri Facebooku…

Facebook Graph Search označujejo kot veliko, drzno in ambiciozno potezo Facebook-a. Guillaume Decugis (soustanovitelj in CEO pri Scoop.it), za razliko od drugih, misli, da to ne kaže na pomanjkanje poguma ali kreativnosti: novo iskalno orodje ima za veliko priložnost v tekmi z velikanom Google. Potrošnikovo radovednost zlahka osredotoči okoli njegovih interesov in ustvari priložnosti za nove igralce z alternativnimi načini, da izdelajo prikaz interesov. Decugis meni, da je treba izumiti popolnoma drugačen Internet, kjer bodo delo strojnih iskalnikov nadgradili tisti, ki se na vsebino spoznajo in ustrezno vsebino izbirali in ponujali naprej. V mislih ima seveda na temo osredotočene socialne medije, kot je npr. Scoop.it (primer Zelena oblika življenja).

Preberite mnenje; Guillaume Decugis is the cofounder and CEO of Scoop.it, an interest-based content curation platform.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 08/02/2013 by in Boljši Internet and tagged , .
%d bloggers like this: